Handelsbetingelser
Denne side ejes og drives af:
LOLLYS LAUNDRY ApS
CVR-nr. 31152593
C/O Baghuset
Vermundsgade 19, 1. sal (Kun kontor)
2100 København Ø
E-mail: webshop@lollyslaundry.com
Telefonnummer: +45 3581 5000
Når du handler på lollyslaundry.dk handler du med den dansk-registrerede virksomhed LOLLYS LAUNDRY ApS (herefter benævnt “Lollys Laundry”, “os”, “vi” og “vores”) og accepterer derfor automatisk følgende handelsbetingelser (“Handelsbetingelserne”). Ved “varen” menes den eller de vare(r) i den ordre (“ordre”, “ordren”) du afgiver.
Handelsbetingelserne er udformet nedenfor med intention om - og gælder udelukkende for - forbrugerkøb. Salg til andre virksomheder, erhvervskøb & B2B Salg foretages efter andre aftalevilkår end heri anført. Da vores vilkår og betingelser kan blive opdateret fra tid til anden, beder vi dig om at acceptere dem, hver gang du handler hos os.
Kontakt webshop@lollyslaundry.com for at høre mere.
1. Ordrebestilling
Før du lægger din ordre, bedes du venligst gennemgå din bestilling nøje. Tjekke din valgte leveringsmetode, din valgte betalingsmetode og din indtastede adresse. Du modtager herefter en automatisk en ordrebekræftelse på mail. Hvis du har indtastet forkerte oplysninger bedes du kontakte os på webshop@lollyslaundry.com, så vil vi forsøge at rette op på dette hurtigst muligt. Lollys Laundry erstatter derfor så vidt angår ikke ordre, der er sendt til forkert angivne adresser, og dækker hellere ikke omkostningerne til genforsendelse af ordre der skyldes forkerte oplysninger ved ordreaflæggelsen.
I sjældne tilfælde kan en bestilt vare være udsolgt. Hvis dette sker, vil du blive kontaktet via e-mail. En ordre placeret i en weekend eller på en helligdag vil blive håndteret den efterfølgende hverdag.
Forkerte oplysninger
Hvis du har indtastet forkerte oplysninger ved ordreafgivelsen, herunder leveringsadresse, anbefaler vi, at du kontakter os hurtigst muligt, så vi kan forsøge at rette dette inden afsendelse.
Hvis ordren allerede er afsendt, og oplysningerne ikke blev rettet i tide, er det dit eget ansvar. Lollys Laundry erstatter ikke ordrer, der er sendt til forkert angivne adresser, og dækker heller ikke omkostningerne til genfremsendelse af ordre pga. forkerte oplysninger.
2. Betaling
Vi tager imod VISA/Dankort, EURO/MASTERCARD, VISA/Electron, MAESTRO, MobilePay, ApplePay, AnyDay samt E-Gavekort, som betalingsmetoder og beløbet hæves først, når ordren afsendes. Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vores lager. Alle priser på hjemmesiden er i DKK og inklusiv 25% moms, og vi tager ingen kortgebyrer.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort (Visa or Mastercard), reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Reservation af beløb
Hvis du betaler med et internationalt betalingskort eller MobilePay, reserveres beløbet med det samme. Pengene forbliver reserveret på din konto, indtil vi trækker beløbet ved afsendelse af varen eller det frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Priser
Alle priserne er inklusiv moms. På lollyslaundry.dk betaler du i danske kroner (DKK). Leveringsomkostningerne er ikke inkluderet i priserne. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
E-Gavekort
E-Gavekort er aktivt og kan anvendes i tre år fra købsdagen.
Bemærk at E-gavekort kun kan anvendes på vores webshop og ikke i vores fysiske butikker. Ønsker du at købe et gavekort i vores Flagship store i Århus, bedes du henvende dig til dem.
Du kan vælge at købe et digitalt E-gavekort, som du modtager via e-mail. E-gavekort har ingen ekstra omkostninger. Du kan godt anvende flere E-gavekort til betaling af samme ordre, og det kan også kombineres med rabatkoder og rabatter.
3. Forsendelse & Levering
Gratis levering på ordre over 599 DKK.
Alle andre ordrer i Danmark koster 29 kr. ved levering til pakkeshop (“Shop Delivery”), 59 kr. med Burd aftenlevering ("Private Delivery parcel"), og 69 kr. ved levering til privatadresse (“Private Delivery Parcel”).
Vi tilbyder omkostningsfri levering til pakkeshop i Danmark ved køb for over 599 kr. (“Gratis levering”).
Varen kan også leveres direkte til din arbejdsplads (“Business Parcel”) når blot dette angives under ordreafgivelsen, her koster levering 29 kr.
Gratis Levering gælder ikke ved køb eller kombinerede køb af E-Gavekort, medmindre din ordre udover dit E-Gavekort overstiger 599 kr. Overstiger værdien udover dit E-Gavekort ikke 599 skal der derfor betales for levering uanset leveringsform jf. pkt. 3.1
Vi tilbyder følgende leveringsformer: GLS + Bring + Burd.
- Med Burd kan vi levere din ordre samme aften, hvis du bestiller inden kl. 11.30 - glæder kun hverdage (hvis burd leverer til dit postnummer).
- Med GLS bliver ordren så vidt muligt afsendt indenfor 1-2 dage. Er ordren bestilt inden kl. 15, bliver den typisk afsendt samme dag.
- Med Bring bliver ordren så vidt muligt afsendt indenfor 1-2 dage. Er ordren bestilt inden kl. 15, bliver den typisk afsendt samme dag.
Så snart din ordre er afsendt, vil du modtage en e-mail fra det valgte fragtfirma med et tracking link. Du kan se vores leveringspriser her: Levering
Vær opmærksom på, at der kan forekomme længere leveringstid på helligdage og i weekender. Hvis du nægter at modtage din pakke uden grund, forbeholder vi os retten til at trække de reelle en rimelig fragtomkostninger der er forbundet med at pakken kommer retur til os fra din refusion, der er forbundet med at pakken kommer retur til os.
Har du spørgsmål angående levering, er du altid velkommen til at kontakte os.
4. Fortrydelsesret & Returnering
Vi tilbyder 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare, selvom vi stortset altid levere i samlet ordre jf. pkt. 3.2.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en e-mail til webshop@lollyslaundry.com eller benytte standardfortrydelsesformularen. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller undlade afhentning i pakkeshop uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Du kan, som beskrevet i pkt. 4.1, fortryde selve købet af et E-Gavekort inden for 14 dage fra købet af gavekortet. Du kan dog ikke fortryde købet af et E-Gavekort, hvis du allerede har anvendt (indløst) gavekortet. Du har desuden ret til at få udbetalt værdien af dit E-Gavekort efter betalingslovens § 1, stk. 5 samt § 96. Du har ret til at få værdien af dit E-Gavekort udbetalt i gavekortets gyldighedsperiode og op til 1 år efter, at gyldigheden er udløbet. I den forbindelse forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr, der dækker de omkostninger, der er forbundet med indløsningen. Dette følger af betalingslovens § 96, stk. 2.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du kontakte webshop@lollyslaundry.com eller downloade og udfylde denne formular, som skal sendes med din returordre.
Returnering
Hvis du vil returnere en vare, skal det ske inden for 30 dage fra den dag, du modtager din ordre. Vær opmærksom på, at varen skal være ubrugt og have de originale mærker og hangtags intakte. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, som vi vurderer du hæfter for.
Når du fortryder dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan benytte dig af vores returportal for at registrere din retur. Når du har angivet, hvorfor du returnerer varen, modtager du en QR-kode på den e-mailadresse, du har oplyst under bestillingen. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget Varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Bemærk, at der kan gå op til 10 hverdage før vores lager har behandlet din retur.
Uafhentede pakker
Hvis du undlader at hente en pakke i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. Hvis du ønsker pakken genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
Bemærkning ang. pakkeshops
5. Reklamationsret
Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage er opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer, kontakt os venligst via email: webshop@lollyslaundry.com. Vedhæft meget gerne billeder af fejlen, så vi bedre kan vurdere sagen.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.
Varen skal altid returneres i forsvarlig emballage, så den ikke tager skade under transport. Vi hjælper dig naturligvis gerne videre med et returlabel.
Når du ønsker at reklamere over en eller flere vare(r), bedes du returnere varen til:
TEXTILE LOGISTICS APS
Att.: LOLLYS LAUNDRY APS
Thrigesvej 27
7430 Ikast
Danmark
Mrk. “Lollys Laundry B2C Reklamation”
Venligst angiv årsag til tilbagesendelsen, da det letter vores behandling og minimerer behandlingstiden. Hvis din faktura er bortkommet, bedes du oplyse dit kundenummer, fulde navn og dit ordrenummer.
6. Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte webshop@lollyslaundry.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2,
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Hvis du har bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr
8. Behandling af persondata
Når du besøger, anvender og foretager køb på vores hjemmeside, indsamler og behandler vi dine personoplysninger, herunder men ikke udtømmende: Navn, Adresse, Telefonnummer og Mailadresse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, herunder til hvilke formål vi behandler dine personoplysninger, hvor længe vi opbevarer dine oplysninger og hvilke rettigheder du har i vores persondatapolitik.
Den dataansvarlige på lollyslaundry.dk er LOLLYS LAUNDRY ApS. Du er altid velkommen til at kontakte os på webshop@lollyslaundry.com hvis du har spørgsmål til vores persondatapolitik eller mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til, jf. persondatapolitikken.
Persondatapolitikken har forrang i forhold til eventuelle tilsvarende bestemmelser i andre aftaler mellem Lollys Laundry og dig, herunder i Handelsbetingelserne.
9. Force Majeure
Lollys Laundry er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i forhold til vilkårene, hvis forsinkelsen eller manglen skyldes begivenheder uden for vores kontrol, medmindre anet følger af dansk rets ufravigelige regler.
10. Brug af cookies
Når du besøger hjemmesiden accepterer du, at der anvendes cookies i henhold til vores Cookiepolitik. Du kan læse hele vores cookiepolitik, herunder hvilke cookies vi benytter, hvad cookies er samt flere detaljer om dit samtykke allernederst på vores hjemmeside eller ved at klikke her.
Cookiepolitikken har tilmed også forrang i forhold til eventuelle tilsvarende bestemmelser i andre aftaler mellem Lollys Laundry og dig, herunder i Handelsbetingelserne.
11. Ændringer i handelsbetingelserne
Disse handelsbetingelser er senest opdateret d. 16.07.2025.