Handelsbetingelser

Sidst opdateret: 11.03

Generelle Oplysninger

LOLLYS LAUNDRY ApS

CVR-nr. 31152593

C/O Baghuset

Vermundsgade 19, 1.

2100 København Ø

Mailadresse: webshop@lollyslaundry.com

Telefonnummer: +45 3581 5000

 

Når du handler på lollyslaundry.dk (herefter benævnt “hjemmesiden”, “hjemmeside” og “webshop”) handler du med den dansk-registrerede virksomhed LOLLYS LAUNDRY ApS (herefter benævnt “Lollys Laundry”, “os”, “vi” og “vores”) og accepterer derfor automatisk følgende handelsbetingelser (“Handelsbetingelserne”). Ved “varen” menes den eller de vare(r) i den ordre (“ordre”, “ordren”) du afgiver.

 

Handelsbetingelserne er udformet nedenfor er udformet med intention om - og gælder udelukkende for - forbrugerkøb. Salg til andre virksomheder, erhvervskøb & B2B Salg foretages efter andre aftalevilkår end heri anført. Kontakt webshop@lollyslaundry.com for at høre mere.

1. Afgivelse af ordre

1.1 Bestilling

Du afgiver en ordre ved hjælp af følgende skridt:
- Find den ønskede vare
- Vælg størrelse og klik på ”føj til kurv” og gå herefter til bestilling
- Indtast navn, adresse, inkl. dit mobilnr. og e-mail, og accepter handelsbetingelser
- Bekræft din ordre
- Vælg leveringstype
- Gennemfør betaling
Du modtager herefter en automatisk en ordrebekræftelse på mail. Din bestilling er altså først juridisk bindende, når vi har bekræftet din ordre på email vha. ordrebekræftelsen.

1.2 Forkerte oplysninger

Har du indtastet mangelfulde eller forkerte oplysninger ved ordreafgivelse, herunder leveringsadresse anbefaler vi at du kontakter os hurtigst muligt så vi kan forsøge at rette dette hurtigst muligt og du dermed kan modtage korrekt kommunikation omkring din ordre. Vi vil også forsøge så vidt muligt at rette din leveringsadresse inden forsendelse.

Hvis du har indtastet forkerte oplysninger og dette ikke bliver rettet i tide, og pakken derfor er afsendt til forkert adresse eller til forkert modtager er dette dog dit eget ansvar. Lollys Laundry erstatter derfor så vidt angår ikke ordre, der er sendt til forkert angivne adresser, og dækker hellere ikke omkostningerne til genforsendelse af ordre der skyldes forkerte oplysninger ved ordreaflæggelsen.

1.3 Betaling

​​Vi tager imod VISA/Dankort, EURO/MASTERCARD, VISA/Electron, MAESTRO, MobilePay samt Webshop Gavekort (mere om dette i pkt. 2.1 og 2.2) som betalingsmetoder og beløbet hæves først, når ordren afsendes. Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne afsendes fra vort lager. Alle priser på hjemmesiden er i DKK og inklusiv 25% moms og vi tager ingen kortgebyrer.

1.4 Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

2. Gavekort

2.1 Køb af gavekort

Vi tilbyder køb af gavekort til anvendelse på hjemmesiden (“Webshop Gavekort”). Du kan vælge at købe et digitalt Webshop Gavekort, som du modtager via. email. Du kan også vælge at købe et fysisk Webshop Gavekort, som vi pakker og sender til dig. Uanset type af Webshop Gavekort, modtager du en email med instruktioner til, hvordan man indløser det under checkout. Webshop Gavekort har ingen ekstra omkostninger. Du kan godt anvende flere Webshop Gavekort til betaling af samme ordre og Webshop Gavekort kan godt kombineres med rabatkoder og rabatter.

2.1 Køb af gavekort

Webshop Gavekort er aktivt og kan anvendes i tre år fra købsdagen.

Bemærk at Webshop Gavekort kun kan anvendes på vores webshop - og ikke i vores fysiske flagship stores. Ønsker du at købe et gavekort til én af vores fysiske flagship stores, bedes du henvende dig til dem. Få information om butikkernes her.

3. Forsendelse & Levering

3.1 Pris for levering

Alle andre ordrer i Danmark koster 29 kr. ved levering til pakkeshop (“Shop Delivery”) og 59 kr. ved levering til privatadresse (“Private Delivery Parcel”). Vi tilbyder omkostningsfri levering til pakkeshop i Danmark ved køb for over 599 kr. (“Gratis levering”) Varen kan også leveres direkte til din arbejdsplads (“Business Parcel”) når blot dette angives under ordreafgivelsen.

3.2 Særligt for ordre med køb af Webshop Gavekort

Gratis Levering gælder ikke ved køb eller kombinerede køb af Webshop Gavekort, medmindre din ordre udover dit Webshop Gavekort overstiger 599 kr. Overstiger værdien udover dit Webshop Gavekort ikke 599 skal der derfor betales for levering uanset leveringsform jf. pkt. 3.1

3.3 Leveringstider

Ordre bliver så vidt muligt afsendt indenfor 1-2 dage og ordre bestilt inden kl. 15 bliver typisk regelmæssigt afsendt samme dag. Bemærk at der kan opstå længere behandlingstid under bl.a. udsalg, kampagner, højtider mm. Skulle det dreje sig om en hastesag er du altid velkommen til at kontakte kundeservice, så vil vi prøve at gøre vore bedste for at hjælpe dig. Vi anvender GLS som leveringspartner i Danmark og ordre kan derfor ikke leveres pr. efterkrav. Når sendt med GLS, bliver ordren leveret til et afhentningssted tættest på dig for at sikre så optimale afhentning muligheder som muligt.

3.4 Forbehold

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

4. Fortrydelsesret

4.1 Vilkår for fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare, selvom vi stortset altid levere i samlet ordre jf. pkt. 3.2.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til webshop@lollyslaundry.com eller benytte standardfortrydelsesformularen. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage Varen eller undlade afhentning i pakkeshop uden samtidig at give os besked.

4.2 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Samme vilkår som ved fortrydelse af hele købet gælder, læs mere i afsnit 5.

4.3 Særligt om fortrydelsesret ved køb af Webshop Gavekort

Du kan som beskrevet i pkt. 4.1, fortryde selve købet af et Webshop Gavekort inden for 14 dage fra købet af gavekortet. Du kan dog ikke fortryde købet af et Webshop Gavekort, hvis du allerede har anvendt (indløst) gavekortet. Du har desuden ret til at få udbetalt værdien af dit Webshop Gavekort efter betalingslovens § 1, stk. 5 samt § 96. Vi har dog ret til at tage et gebyr for de omkostninger, der er forbundet med indløsningen, i tilfælde af at du ønsker at få værdien af dit Webshop Gavekort udbetalt inden for gavekortets gyldighedsperiode.

5. Returnering

5.1 Igangsættelse af returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende Varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan benytte dig af vores vedlagte returlabel til 35 kr. hvis du ønsker – se procedure nedenfor i pkt. 5.5

5.2 Varens stand, når du sender den retur

Hvis Varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå Varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af Varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender Varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af Varen.

5.3 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis Varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Ved brug af den vedlagte returlabel fratrækkes her 35 kr. fra tilbagebetalingsbeløbet jf. pkt. 5.5.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget Varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

5.4 Returneringsadresse

Varen returneres til følgende adresse:

TEXTILE LOGISTICS APS
Att.: LOLLYS LAUNDRY APS
Marsvej 7, 7430 Ikast, Danmark
Mrk. “Lollys Laundry B2C retur”

5.5 Procedure ved returnering

Følg guiden nedenfor for returnering af din ordre ved brug af den vedlagte returlabel.
Hvis du ønsker at returnere din vare/dine varer, kan du anvende den vedlagte returlabel. Bemærk, at det koster 35 kr.
- Udfyld den vedlagte returseddel og læg den sammen med den vare, som du ønsker at returnere.
- Luk pakken omhyggeligt, og sæt din returlabel på pakken. Placér altid din returlabel oven på en eventuel eksisterende fragtlabel på pakken.
- Aflevér din returpakke i en GLS pakkeshop. Husk at få kvittering for indlevering af pakken.

5.6 Ombytning

Ønsker du at ombytte en vare til en anden størrelse eller style, skal du returnere som beskrevet ovenfor - og lave en ny ordre.
Du kan også ombytte din ordre i en af vores flagship stores til anden vare(r). Se mere info om butikkerne her. Bemærk venligst, at du IKKE kan returnere/få dine penge retur for din ordre i vores fysiske flagship stores, vil du returnere din ordre skal proceduren beskrevet i pkt. 5.5

6. Reklamationsret

6.1 Vilkår for Reklamationsret

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved Varen, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage er opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Ved reklamation, fejl og mangler eller ved udeblevne leverancer kontakt os da venligst direkte på telefon +45 3581 5000 eller via email: webshop@lollyslaundry.com.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

6.2 Returneringsadresse

Når du ønsker at reklamere over en eller flere vare(r), bedes du returnere Varen til:

TEXTILE LOGISTICS APS
Att.: LOLLYS LAUNDRY APS
Marsvej 7, 7430 Ikast, Danmark
Mrk. “Lollys Laundry B2C retur”

Når du returnerer Varen, bedes du angive en årsag til tilbagesendelsen, da det letter vores behandling og minimerer behandlingstiden. Hvis din faktura er bortkommet, bedes du oplyse dit kundenummer, og evt. dit ordrenummer.

7. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på webshop@lollyslaundry.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr

8. Behandling af persondata

Når du besøger, anvender og foretager køb på hjemmesiden indsamler og behandler vi dine personoplysninger, herunder men ikke udtømmende: Navn, Adresse, Telefonnummer og Mailadresse. Du kan læse om hvordan vi behandler dine personoplysninger, herunder til hvilke formål vi behandler dine personoplysninger, hvor længe vi opbevarer dine oplysninger og hvilke rettigheder du har i vores persondatapolitik.

Den dataansvarlige på lollyslaundry.dk er LOLLYS LAUNDRY ApS. Du er altid velkommen til at kontakte os på webshop@lollyslaundry.com hvis du har spørgsmål til vores persondatapolitik eller mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til, jf. persondatapolitikken.

Persondatapolitikken har forrang i forhold til eventuelle tilsvarende bestemmelser i andre aftaler mellem Lollys Laundry og dig, herunder i Handelsbetingelserne.

9. Brug af cookies

Når du besøger hjemmesiden acceptere du at der anvendes cookies i henhold til vores Cookiepolitik. Du kan læse hele vores cookiepolitik, herunder hvilke cookies vi benytter, hvad cookies er samt flere detaljer om dit samtykke her.

Cookiepolitikken har tilmed også forrang i forhold til eventuelle tilsvarende bestemmelser i andre aftaler mellem Lollys Laundry og dig, herunder i Handelsbetingelserne.

10. Ændring af Handelsbetingelserne

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11 marts 2022 og versioneret som Version 1.0.